နာဂ ႏွင့္ ရွမ္း
စစ္ကုိင္းတုိင္း အထက္ပုိင္းေဒသတြင္ ရွမ္း ၊ နာဂႏွင့္ ခ်င္းလူမ်ဳိးစုတုိ႔ ရွိၾကသည္။ရွမ္းက အမ်ားစု။ေျမျပန္႔ေန၏ ။ နာဂႏွင့္ခ်င္းကား အနည္းစု ေတာင္ေပၚေန၏။ နာဂေတာင္တန္းတေလ်ာက္တြင္ နာဂေတြ အေနမ်ား၏။ ခ်င္းတြင္း ေျမျပန္႔ ေဒသတြင္ကား အနည္းငယ္မ်ွသာ။ နဂၢမွ နာဂ ဟူ၍ ျဖစ္လာသည္ဟူ၏။နာဂေတာင္တန္းႏွင့္ဆက္စပ္ေနသည့္ အိႏၵိယ ဘက္တြင္လည္း သူတုိ႔ရွိၾကသည္။နာဂလင္းျပည္နယ္ ဟူ၍လည္း အိႏၵယဘက္ရွိသည္။ႏွစ္ႏုိင္ငံလုံးတြင္ လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႕မ်ားရွိၾက၏။အိႏၵိယ ဘက္ကမ္းရွိ အဖြဲ႕မ်ားက ျငိမ္းခ်မ္းေရးယူ ထားၾကျပီ။ ျမန္မာဘက္ အဖြဲ႔ေတြလည္း အခ်ဳိ႔ယူထားၾကျပီ။ မၾကာခဏဆုိသလုိ နာဂအဖြဲ႔မ်ားက ေတာင္ေပၚမွ ဆင္းလာ ဆင္းလာလ်က္ ရွမ္းရြာမ်ားကုိ ဆက္ေၾကးေတာင္း တတ္၏။ သူတုိ႔နယ္ေျမတြင္ ေနေသာေၾကာင့္ ေျမခြန္ေပးရသည့္သေဘာဟု ဆုိ၏။သူတို႔ ေတာင္း၍ ေတာင္ေပၚျပန္တက္ လ်င္ သက္ဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိ အဖြဲ႔မ်ားက တာဝန္ေက် သြားတတ္၏။ ဘယ္ေသာခါမွ မကာကြယ္ႏုိင္။ ထုိအေနအထား အတုိင္း လည္ပတ္ေနသည္မွာ ခုထိပင္။မၾကာမွီ ၃ ႏွစ္ခန္႔က နာဂ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႔မွ ဟုမၼလင္းခႏၱီး ေဖါင္းျပင္ စေသာ ေဒသတုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ မူလေနရာမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၊ေစတီပ်က္တုိ႔တြင္ ပယင္းမ်ားေတြ႔ရသျဖင့္ ပယင္းသည္ နာဂအသုံး အေဆာင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၎တုိ႔တည္ထားေသာ ေစတီမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ရွမ္းေတြေရာက္လာသျဖင့္ သူတုိ႔ေတာင္ေပၚ တက္သြားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေရးသားထားေသာ စာမ်ားထြက္ေပၚခဲ့သည္။ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ အဓိပၸါယ္မဲ့သည္။သူတုိ႔ အဝတ္အစား ျပည့္ျပည့္ စုံစုံဝတ္လာသည္မွာ မၾကာေသး။ဘုရားတည္ ႏုိင္ေလာက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္ျမင့္သူတုိ႔က ေတာင္ေပၚျပန္တက္လ်က္ အဝတ္မဝတ္ဘဲ ျပန္ေနသည္ ဆုိသည့္အဓိပၸါယ္ သက္ေရာက္ေနသည္။ ထုိျပင္ ပယင္းသည္ နာဂ အသုံးမွ်သာမဟုတ္ဘဲ ေရွးေခတ္လူတုိ႔ သုံးသည့္ အသုံး ျဖစ္ေၾကာင္း သူတုိ႔သတိမထားမိ။ ဗ်ဴေခတ္ ဟန္လင္းေခတ္တြင္လည္း တြင္က်ယ္စြာ သုံးလာသည့္အသုံးျဖစ္သည္။ မမူေလာက္ထင္သျဖင့္ ဘာမွ် မတုန္႔ျပန္ခဲ့ၾက။ ခုေတာ့ ခႏၱီးတြင္ က်င္းပသည့္ နာဂအမ်ဳိးသား ညီလာခံက ဟုမၼလင္းခႏၱီးေဒသကုိ နာဂ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေဒသအတြင္း သြင္းရန္ နာဂျပည္သူမ်ားက ေတာင္းဆုိသည္ဟု သတင္းေတြတက္လာသည္။ အစည္းအေဝး ဆုုံးျဖတ္ခ်က္ မ်ားတြင္ေတာ့ ထည့္သြင္းျခင္းမရွိဟူ၏။ မီဒီယာနည္းျဖင့္ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးသေဘာ၊ လူထု နည္းျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး ကစားကြက္ အသာစီး ဖန္တီးျခင္းသေဘာျဖစ္သည္။ရသည္ျဖစ္ေစ မရသည္ျဖစ္ေစ မတုန္႔ျပန္လ်င္ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ၊ ႏုိင္ငံေရး လူမ်ဳိးေရးကစားကြက္ေရးရာ၊ သမုိင္းမွတ္တမ္းေရးရာတုိ႔၌ အရႈံးဘက္ေရာက္ေတာ့မည္။ထုိအေနအထားကုိ ရွမ္းမ်ားက ဒါမျဖစ္ေလာက္ပါဘူး ဟု ေနလ်င္ ည့ံရာက်ေတာ့မည္။ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ သေဘာတူျခင္း အဓိပၸါယ္ကုိ ေဖၚျပရာေရာက္သည္။ထုိေၾကာင့္ တန္ျပန္ လႈပ္ရွားမႈ ရွိကိုရွိရမည္။ ခက္ေတာ့ေတာ္ေတာ္ခက္သည္။ ေလရွီး လဟယ္ နန္းယြင္း သုံးျမဳိ႕နယ္သည္ နာဂ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ နယ္မ်ားျဖစ္၏။ ဟုမၼလင္း ခႏၱီး ေဖါင္းျပင္ စသည္တုိ႔ကား သူတုိ႔ႏွင့္ ဘာမွ် မဆုိင္ ။ ရွမ္းနယ္မ်ားသာ ။ ခက္ေတာ့ အေတာ္ခက္သည္။ ကိုယ္ႏွင့္ မဆုိင္ေသာ နယ္တုိ႔ကုိ လုိခ်င္မႈ ၊ လက္နက္မရွိကုိ အႏုိင္က်င့္လုိမႈ စသည္တုိ႔က တုိးတက္ေနေသာေခတ္ကုိ ေနာက္ျပန္ဆြဲေန ၏။အခ်ဳိ႔ ရွမ္းရြာမ်ား နာဂကုိ ေၾကာက္ရသျဖင့္ ဘာမွ် မေဝဖန္ရဲ။ မကန္႔ကြက္ရဲပင္ ရွိၾက၏။ ၾကာေတာ့ ရွမ္းတုိ႔ ရင္ထဲ နာဂကုိ မုန္းတီးစိတ္တုိ႔ ကိန္းလာေတာ့သည္။ အႏုိင္က်င့္ ခံရသည္ကုိး။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရွိ လူမ်ဳိးစုမ်ားသည္ တစ္မ်ဳိးက တစ္မ်ဳိးကုိ အားသာသည္ႏွင့္ အႏုိင္က်င့္လုိစိတ္ ရွိတတ္ၾကသည္ ။ အႏုိင္က်င့္ ခံရသူတုိ႔က လည္း တြန္းလွန္တုန္႔ျပန္ရင္း လူမ်ဳိးစုတြင္း ျပႆနာ ၊ တုိင္းရင္းသား စည္းလုံးညီညြတ္မႈ ျပႆနာ မ်ား ေျဖရွငး္၍ မဆုံးႏုိင္ေအာင္ပင္ ပတ္ျခာရမ္းေနသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဓိကျပႆနာ မ်ားတြင္ ထုိျပႆနာသည္ ထိပ္တန္းက ပါေနသည္။(အျခားျပႆနာက ယဥ္ေက်းမႈ ျပႆနာ )။ ဟုမၼလင္း ခႏၱီးစေသာ စစ္ကုိင္းတုိင္း အထက္ပုိင္းေဒသည္တုိ႔သည္ ရွမ္းတုိ႔နယ္။ေစာ္ဘြားေတြ အုပ္ခ်ဴပ္သည္။ အဂၤလိပ္လက္ထက္ နယ္ခြဲေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္။လြတ္လပ္ေရး ရျပီးေနာက္ပုိင္း စစ္ကုိင္းတုိင္းအတြင္း သြတ္သြင္းခဲ့ၾကသည္။ ယခုေခတ္ လူငယ္တုိ႔သည္ ထုိေဒသတုိ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ ျဖစ္္ခဲ့ေၾကာင္းပင္ ေမ့ေနၾကျပီ။ (ပင္လုံစာခ်ဳပ္ႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ နယ္ေျမ ခြဲစိပ္ေရး ၊ လူမ်ဳိးခြဲစိပ္ေရး ဗ်ဴဟာတုိ႔သည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္း၏။) ခုေတာ့ နာဂတုိ႔က သူတုိ႔နယ္ထဲထည့္ဖုိ႔ ေျခလွမ္းျပင္လာျပီ။ သူတုိ႔ေတာင္းဆုိသလုိ ျဖစ္ရန္ အလွမ္းေဝးလွ ေသာ္လည္း စည္းလုံး ညီညြတ္ျခင္းကုိ ျပဳိကြဲေစႏုိင္သည့္ ေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ လုံးဝလက္မခံရ။ေနာင္ထုိသုိ႔ေသာ ေတာင္းဆုိခ်က္မ်ား ထပ္ျဖစ္မလာရန္ ရွမ္းလူထုမ်ားက သတိေပးရမည္။တာဝန္ရွိသူတုိ႔ကလည္း ရွမ္းႏွင့္ နာဂတို႔ စည္းလုံးမႈ ကုိလုိလားလွ်င္ ထုိေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားအေၾကာင္းကုိ မသင့္ေၾကာင္း နာဂတို႔ကုိ အသိေပးရမည္။ ရွက္ဖြယ္ေတာ့ ေကာင္းသည္။ မိမိတုိ႔ တုိင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း နယ္ေျမကိစၥကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ မညီမညြတ္ တြန္းၾကတုိက္ၾက ႏွင့္ ျဖစ္ေနၾကျခင္းသည္ ေတာ္ေတာ္္ ရွက္ဖုိ႔ေကာင္းလွပါ၏။သုိ႔ေသာ္ သူတပါးက အုိးပဲ့ ဆုိလာလ်င္ သူႏွင့္တန္ေသာ စေလာင္းရြဲ႕ျပန္ဖုံးမွ အဆင္ေျပတတ္၏။ ထုိအုိးပဲ့ စေလာင္းရြဲ႕ သံသရာက ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ လြတ္မည္ေတာ့မသိ။ လြတ္ခ်င္ပါျပီ။ခုေခတ္တြင္ မရွိသင့္ေတာ့ပါ။ နာဂအမ်ဳိးသားမ်ားကုိ အသိေပးလုိပါ၏။ သင္တုိ႔သည္ ငါတုိ႔ရွမ္းမ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြအျဖစ္္ ဆက္ဆံလုိလ်င္ မသင့္ေတာ္ေသာ ေတာင္းဆုိခ်က္မ်ား လက္နက္အားကုိ ဆက္ေၾကးေတာင္းမႈ မ်ားကုိ ရပ္တန္႔ေစလုိသည္။ သုိ႔မဟုတ္က မုန္းတီးမႈမ်ား တုန္႔ျပန္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ႏွစ္ဖက္လုံး အက်ဴိးဆုတ္ယုတ္ႏုိင္ပါသည္။ ငါတုိ႔သည္ သင္တုိ႔ကုိ ညီအကိုအရင္းကဲ့ သုိ႔ သေဘာထားလုိပါ၏။ ခ်စ္ခင္ေသာ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ သာ ၾကည့္ရႈလုိပါ၏။ငါတုိ႔အားသည္ သင္တုိ႔အားျဖစ္။ သင္တုိ႔အားသည္လည္း ငါတုိ႔၏ အားျဖစ္လ်က္ တုိးတက္ၾကီးပြား ေၾကာင္းကို ေဆာင္ရြက္လုိပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ မတရားေသာ ေတာင္းဆုိခ်က္မ်ား ၊ လက္နက္ျပလ်က္ ဆက္ေၾကးေတာင္းမႈမ်ားၾကား တြင္ ခ်စ္ခင္ေသာ မ်က္လုံးတုိ႔ျဖင့္ ၾကည့္ရႈရန္မလြယ္။ညီအကို အရင္းကဲ့သုိ႔ သေဘာထားရန္ မလြယ္ေၾကာင္းကုိေတာ့ သင္တုိ႔နားလည္ ေစခ်င္သည္။ တုိင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း ရန္သူကဲ့သုိ႔ သေဘာထားျခင္း၊ အႏုိင္က်င့္ျခင္းဟူေသာ လမ္းဆုိး လမ္းညစ္ကုိ ေရွာင္ရွားလ်က္ ခ်စ္ခင္ညီညြတ္ျခင္းဟူေသာ လမ္းေကာင္း လမ္းသစ္ကုိေဖာက္ၾကကုန္စုိ႔။ ေလ်ာက္ၾကကုန္စုိ႔။ Credit #Wana Warthi
No comments:
Post a Comment