ျမန္မာေတြဟာ ၂ ေယာက္ရွိရင္ ၃ ဖြဲ႔ကြဲတယ္လို႔ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။
ဒီအေလ့အထေၾကာင့္ ၁၀ ေယာက္ေပါင္းလုပ္ရင္ ၅ ေယာက္စာေလာက္ပဲ အလုပ္ျဖစ္သတဲ့။ ဂ်ပန္ေတြကေတာ့ ၁၀ ေယာက္ေပါင္းရင္ ၁၅ ေယာက္စာျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဘာကြာလဲ။ ဒါဟာ လူမ်ဳိးစရုိက္လကၡဏာလား။ လူဆိုတာ အတၱကိုအေျခခံတာမို႔ အတၱအားၾကီးတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း၊ အတၱေရွ႔တင္တဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ဒီလိုအကြဲအျပဲဆိုတာ ကမၻာေပၚမွာ ေရွာင္လြတ္ႏုိင္စရာမရွိပါဘူး။ ေပါင္းစည္းျပီး အလုပ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ကိုယ့္အတၱကို အနည္းနဲ႔ အမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ျပီး အဖြဲ႔အစည္းအက်ဳိးကို ေရွးရွဴတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ႏိုင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အင္စတီက်ဳးရွင္း အားအေကာင္းဆံုးလို႔ ေျပာၾကတဲ့ စစ္တပ္နဲ႔ သံဃာ အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဒါကို ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔လည္း ျမန္မာေတြပဲေလ။ ေမြးလာၾကတဲ့ ကေလးေတြဆိုတာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ျမန္မာရယ္၊ ဂ်ပန္ရယ္၊ စစ္သားရယ္၊ ဘုန္းၾကီးရယ္လို႔ သိမွတ္ႏိုင္ၾကေသးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူ လို႔ေတာင္ သိၾကေသးတာမဟုတ္။ ဒီကေလးေတြကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရမယ့္ ေက်ာင္းေတြမွာ Team work အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္တတ္ေအာင္ သင္ေပးႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ မ ဆ လ ေခတ္ကလည္း ေရွ႔ေဆာင္လူငယ္၊ ၾကက္ေျခနီ စတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ ဖြဲ႔ၾက၊ အခုလည္း ကင္းေထာက္လူငယ္အဖြဲ႔လို သမၼတကိုယ္တုိင္ ၀တ္စံု၀တ္ျပီး ၾကြေရာက္ခ်ီးျမွင့္ၾကေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရး ၀ါဒျဖန္႔ရုံ ရည္ရြယ္တဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ မူလေဒါက္တုိင္ျဖစ္တဲ့ Team work ဆီကို မေရာက္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ထင္းစည္းခ်ဳိးတဲ့ ရုပ္ထုၾကီး လက္ညိွဴ းထိုးျပရုံနဲ႔ Team work ဆိုတာကို နားလည္ႏုိင္တာမွ မဟုတ္တာပဲ။ တစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ့ ထူးခြ်န္မွဳနဲ႔ ၾကက္တူေရြးစာအံတာကိုသာ အေလးထားတဲ့ပညာေရးဟာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ လူမွဳေရးေတြကို တျဖညး္ျဖည္းလ်စ္လ်ဴရွဴသြားတာကိုသာ ျမင္ရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ေတြမွာ Team work ကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲအထိ အေလးထားသင္ၾကားေပးေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ပညာေရးျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲမယ္လို႔ ေျပာေနၾကေပမယ့္ သင္ရုိးေတြ၊ စကားလံုးေတြ ေျပာင္းလိုက္ရုံနဲ႔ ေအာင္ျမင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္လူမ်ဳိးမွာ ရွိေနတဲ့ ခ်ဳိ႔ယြင္းအားနည္းခ်က္ကို ေသေသခ်ာခ်ာသိျပီး ဘယ္လိုေျပာင္းလဲမယ္ဆိုတဲ့ နည္းစနစ္ပိုင္းကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မွသာ ေက်ာင္း ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔လုိက္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ Thanda Win 
No comments:
Post a Comment